Polterabend

Bueskytteskolen har stor erfaring i at holde polterabends, både med og uden "polterpakke", og tager gerne imod ædru grupper på op til ca.30 personer.

Bueskytteskolen har kun det bedste materiel og udstyr, og der er både til højre- og venstre-skytter, hvilket i høj grad bidrager til alles gode oplevelse.

Instruktionen varetages af en tidligere landsholdsskytte og mangeårig Sjællandsmester.

Ofte vil bueskydningen foregå i DGI-Byen ved hovedbanegården, men der er mulighed for at komme til Jer i stedet, hvis ellers forholdene tillader det sikkerhedsmæssigt.

En typisk polterabend vil vare mellem 1 og op til 1½ time, lidt afhængigt af antal deltagere samt Jeres ønsker. Det anbefales at tage 1½ time hvis tiden tillader det.

Et typisk forløb starter naturligvis med ankomst og velkomst.

Derefter en fælles instruktion i sikkerhed og skydeteknik. Alle skyder altid i samme retning og på samme tid, og vi henter først pilene når alle er færdige med at skyde. Bueskydning er således en meget sikker sport, men alligevel mere udfordrende end man måske lige forventer.

Udlevering af udstyr som armbeskyttere, fingerlapper, buer og pile.

Deltagerne øver sig derefter, med mulighed for personlig hjælp og vejledning undervejs.

Når et vist niveau er nået er det blevet tid til konkurrencen. Det er naturligvis op til deltagerne om de ønsker at skyde om noget, men det gør absolut ikke spændingen mindre hvis der er en form for præmie, (eller en pulje) at skyde om. Til præmiebrug kan jeg sælge et populært lille "Robin Hood"-plasticbuesæt med 1 lille bue og 3 pile med sugekop til kr. 25.- .

Selve konkurrencen foregår oftest ved at hver deltager starter med at have 3 pile. Og så er det den/dem der rammer den dårligste ring i skiven der mister en pil hver, og så har en pil mindre at skyde til næste runde. Man går ud af konkurrencen når man mister sin sidste pil. Nogle gange sættes der også et tidspres på, der øger spændinge væsentligt.

Denne konkurrenceform kan blive endog meget spændende for de enkelte deltagere.

Hvis det er aftalt, og der er beregnet tid dertil, er det så tid til "polterpakken".

Det er jo næsten en tradition at æresgæsten skal presses lidt. Så der organiseres tre (passende små) balloner på skiven, Æresgæsten får tre "gratis" pile, og skal nu ramme ballonerne. Fidusen er at hvis han/hun ikke klarer opgaven med sine tre pile, skal vedkommende nu til at købe ekstra pile fra sine kammerater, der hver har fået udleveret en pil (måske to hvis der er få deltagere) til at sælge af. Prisen er således op til den enkelte, men jeg kan nævne at der både har været tale om armhævninger, englehop, rydning af lofter (denne ting måtte dog vente til efter skydningen), aflevering af diverse beklædningsgenstande, indtagelse af drikkevarer, løfter om taler og kys senere etc.

Selvsagt er brud/gom oftest meget motiveret for at få ramt ballonerne så hurtigt som muligt, hvilket plejer at give nogle gode billedmuligheder.

Priserne starter ved kr. 900.- for de første 4 personer og stiger selvfølgelig alt efter antallet af deltagere.

Eventuelt kan der være et mindre tillæg for lokaleleje (i DGI-Byen), eller kørsel afhængigt af afstand og køretid hvis jeg skal komme til Jer.

Kontakt venligst instruktør og ejer Jørgen Graff-Nielsen for nærmere info om priser og muligheder

KONTAKT: BueXperten/Bueskytteskolen - Kærgårdsvej 14 - 2650 Hvidovre - Mobil 23302270 - info@bueskytteskolen.dk